Dessa leveransvillkor träder i kraft den 23.01.2024 och gäller leveranser från E. S. Lahtinen Oy:s (FO-nummer 0181176-1, nedan Esla) webbutik.
I Eslas webbutik kan varor beställas förutom i Finland, även i följande länder:
Belgien, Spanien, Nederländerna, Irland, Island, Italien, Österrike, Lettland, Litauen, Luxemburg, Portugal, Polen, Frankrike, Sverige, Tyskland, Slovakien, Slovenien, Tjeckien, Danmark och Estland.
Produkterna beställs över internet på adressen https://www.esla.fi via varukorgen. Kontakten mellan parterna sker i huvudsak via e-post. Beställaren ska ha fyllt 18 år och förbinda sig till de leveransvillkor som gäller då beställningen görs. Esla hanterar alla kunduppgifter konfidentiellt.
Leveransavgifter i Finland:
Priserna är inklusive mervärdesskatt och till priset tillkommer de vid vardera tidpunkten gällande leveranskostnaderna. För närvarande är leveranskostnaden 15,80 €/försändelse då beställningens värde understiger 80 €. Beställningar vars värde överstiger 80 € levereras fraktfritt i Finland. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna och försändelseavgifterna.
Leveransavgifter utanför Finland:
Länderna är indelade regionvis och alla priserna är inklusive mervärdesskatten om 24 %.
Estland, Lettland, Litauen, Sverige, Danmark och Tyskland ca. 45 €/försändelse.
Österrike, Belgien, Nederländerna, Frankrike, Slovenien, Slovakien, Polen, Tjeckien, Italien, Spanien och Irland ca. 75 €/försändelse
Island ca. 120 €/försändelse
Om du beställer sparkstötting T6, T7 eller T8 till utlandet, tillkommer på leveransavgiften 10 €/per produkt på grund av försändelsens storlek.
Leveranstiden i Finland:
Vi skickar produkter varje vardag. Leveranstiden är vanligtvis 1–3 vardagar. Om produkten inte finns i lager och leveranstiden är längre meddelar vi kunden om detta via e-post.
Leveranstid utanför Finland:
Leveranstiden utanför Finland är 5–10 vardagar. Om produkten inte finns i lager och leveranstiden är längre meddelar vi kunden om detta via e-post.
Leveranssättet i Finland:
I Finland använder vi postens hem paket -tjänst. Posten kör ut din beställning till önskad adress som en miljövänlig Green-försändelse och kommer överens om leveranstiden med dig. Posten kontaktar mottagaren och kommer överens om leveransdagen och -tiden. Om du vill att vi skickar ditt paket på något annat sätt, kontakta Esla när du lägger din beställning.
Leveranssätt utanför Finland:
För närvarande levererar vi endast till de länder som listas ovan. Till utlandet skickas leveranserna med Postens Pick up Parcel eller Home Parcel -tjänst.
Betalningsvillkor i Finland:
Produkterna och fraktkostnaden betalas i samband med beställningen. I webbutiken kan följande betalsätt användas: Nordea, Andelsbanken, Danske Bank, LokalTapiola, Aktia, Nooa, lokala andelsbanker, Sparbanker, Handelsbanken, S-Banken, Ålandsbanken samt betalkort. Du kan också beställa mot faktura. Fakturan kan betalas i sin helhet eller med avbetalningar. På fakturabeloppet tillkommer en kontoförvaltningsavgift om 2,95 €. Vid avbetalning är den nominella årsräntan 19,20 %. Betaltjänsten tillhandahålls av Paytrail Oyj i samarbete med finländska banker och kreditinstitut.
Paytrail Oyj, FO-nummer: 2122839-7
Innova 2 Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181 830
www.paytrail.com
Betalningsvillkor utanför Finland:
Betalning utanför Finland sker via PayPal eller med kreditkort. Betaltjänstleverantören Betaltjänsten tillhandahålls av och betaltjänstleverantören är Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. På kontoutdraget eller kortfakturan syns Paytrail Oyj som betalningsmottagare och bolaget vidarebefordrar betalningen till säljaren. Paytrail Oyj har ett verksamhetstillstånd för betalningsinstitut. Vid reklamationer ber vi att man i första hand kontaktar produktens leverantör.
Paytrail Oyj, FO-nummer: 2122839-7
Innova 2 Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com
Kunden har 14 dagars bytesrätt enligt den finska konsumentskyddslagen. Produkten som returneras ska vara oanvänd och i ursprungligt skick. Kunden ska meddela returen och returorsaken i förväg till Esla via e-post till adressen esla@esla.fi. Leveranskostnaderna för produkten som returneras betalas av kunden.
Om produkten har skadats under transporten, ska produkten omedelbart reklameras hos posten. Kontakta sedan Esla för att komma överens om leverans av en ny produkt. Kontakta alltid först Esla innan du returnerar en produkt. Du kan vid alla reklamationer kontakta Esla via e-post på adressen esla@esla.fi.
Esla åtar sig inget ansvar om leveransen av produkten förhindras, försvåras eller försenas på grund av orsaker som Esla inte kan påverka.