• English
  • Deutsch
  • Svenska

Toimitus­ehdot

1. Yleistä

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 23.01.2024 alkaen ja koskevat E. S. Lahtinen Oy:n (y-tunnus 0181176-1, myöhemmin Esla) verkkokaupan toimituksia.

 

2. Toimitus­maat

Eslan verkkokaupasta voi Suomen lisäksi tilata seuraavista maista:
Belgia, Espanja, Hollanti, Irlanti, Islanti, Italia, Itävältä, Latvia, Liettua,  Luxemburg, Portugali, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Tsekki, Tanska ja Viro

 

3. Tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta https://www.esla.fi ostoskorin kautta. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu pääsääntöisesti sähköpostin välityksellä. Tilaajan tulee olla vähintään 18-vuotias ja sitoutua tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Esla käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

 

4. Hinnat

Toimitusmaksut Suomessa:
Hinnat sisältävät arvonlisäveron ja hintaan lisätään kulloinkin voimassa olevat toimituskulut. Tällä hetkellä toimituskulut ovat 15,80€/lähetys alle 80€ tilaukselle. Yli 80€ tilaukset toimitamme rahtivapaasti Suomeen. Suomessa tilaukset toimitetaan Postin kotipakettipalveluna, jolloin Posti kantaa tilaukset kotiovelle saakka. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

 

Toimitusmaksut Suomen ulkopuolelle:
Maat on jaettu alueittain ja kaikki hinnat sisältävät maakohtaisen arvonlisäveron.

Jos tilaat Suomen ulkopuolelle potkukelkan T6, T7 tai T8 lisätään toimitusmaksuun 10€/per tuote ison paketin toimituksen vuoksi.

 

5. Toimitus­aika

Toimitusaika Suomessa:
Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Toimitusaika on normaalisti 1-3 arkipäivää. Mikäli tuotetta ei ole valmiina varastossa ja toimitusaika on pidempi, ilmoitamme siitä asiakkaalle sähköpostilla.

Toimitusaika Suomen ulkopuolelle:
Toimitusaika aika Suomen ulkopuolelle on 5-10 arkipäivää. Mikäli tuotetta ei ole valmiina varastossa ja toimitusaika on pidempi, ilmoitamme siitä asiakkaalle sähköpostilla.

 

6. Toimitus­tapa

Toimitustapa Suomessa:
Käytämme Postin kotipaketti -palvelua Suomessa. Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä, ja sopii kanssasi toimitusajankohdan. Posti on yhteydessä vastaanottajaan ja sopii lähetyksen toimituspäivän ja ajan. Mikäli haluat käytettäväksi jotakin muuta tapaa, ota yhteyttä Eslaan tilauksen yhteydessä.

Toimitustapa Suomen ulkopuolelle:
Tällä hetkellä toimitamme Suomen ulkopuolelle vain maihin, jotka on listattu ylempänä. Suomen ulkopuolelle käytämme Postin Parcel Connect, Priority, Pick up Parcel, Barcel Baltics tai Home Parcel palveluita. Isot paketit (200 cm pitkä) toimitetaan Postin Parcel Connect-palvelulla tai Schenkerillä.

 

7. Maksu­ehdot

Maksuehdot Suomessa:

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:

Verkkopankki:

Nordea, Nordea B2B, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, OmaSP, Handelsbanken B2B, S-Pankki, Ålandsbanken.

Maksukortit:

VISA, VISA Electron, MasterCard, American Express

Mobiilimaksu:

MobilePay

Pivo

Siirto OP

Siirto Nordea

Lasku /osamaksu:

OP Lasku

45 päivää korotonta maksuaikaa. Tämän jälkeen maksat joko koko laskun tai mimimierän. Tilinhoitomaksu 2,95 €.

Walley

Alisa Yrityslasku

Maksunvälityspalvelun toteuttajana toimii Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä Puhelin: 0207 181830 www.paytrail.com

Maksuehdot Suomen ulkopuolelle:
Maksaminen Suomen ulkopuolelle tapahtuu PayPalin kautta tai luottokortilla.

Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail kerää maksutapahtuman yhteydessä IP-osoitteen, maksutavan sekä maksuajankohdan.

Paytrail tietiturvaseloste

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

 

8. Palautu­kset, peruutukset ja tuotteen vaihtaminen

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Peruutamisilmoitus on tehtävä myyjälle soittaen 06 4299 400 tai kirjallisesti sähköpostilla esla@esla.fi

Tilatun tavaran noutamatta jättäminen ei ole peruutusilmoitus, vaan tilaus on sitova.

Tavara on palautettava 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa. Asiakkaan tulee ilmoittaa palautuksesta ja sen syystä etukäteen Eslalle sähköpostitse esla@esla.fi. Toimituskulut jäävät palautuksen osalta asiakkaan maksettaviksi.

 

9. Reklamaa­tiot

Jos tuote on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin. Ota tämän jälkeen yhteyttä Eslaan sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta. Ota aina ensin Eslaan yhteyttä ennen kuin palautat tuotteen.

Kaikissa reklamaatiotapauksissa voitte ottaa yhteyttä Eslaan sähköpostilla esla@esla.fi

 

10. Yli­voimainen este (Force majeure)

Esla ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Eslan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta.

 

11. Riitojen ratkaisu

Etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, joka on toimivaltainen kuluttajan ja elinkeinoharjoittajan välisissä riita-asioissa, asiakkaan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

www.kuluttajariita.fi

www.kuluttajaneuvonta.fi